uroboros.blogg.se

Blod, svett, tårar, lycka, vänskap, kärlek, frustration, ångest, lust, hat, eufori, förväntan, avundsjuka, sentimentalitet, rädsla, passion. - Livet

Platonsk kärlek

Kategori: Lycka

"Lycka är ett belöningssystem som används för att premiera ett leverne i vilket våra behov tillgodoses.
Lycka är därmed inte ett mått på framgångsrikhet då en framgångsrik person fortfarande kan vara olycklig."
 

Är det verkligen det som definitionen av lycka är?
Det kanske är rätt logiskt ändå.
Jag är luspank, bor hemma, är beroende av
mina föräldrar och bor i en stad som jag avskyr.
Ändå så känner jag ett lugn inom mig.
Så många och bra vänner som jag har nu har jag nog aldrig haft i hela mitt liv.
Jag har alltid varit den där tjejen som alltid bara har haft en enda bästa kompis,
som man egentligen aldrig tyckte om när det väl kom till kritan.
Som man bara var med för att inte känna sig idiotisk,
när man i själva verket tyckte att "kompisen" var idiotisk.
Logiken tätnar verkligen, eller?
Vad gör vi individer inte för att passa in?
Hm, människor.

Mitt liv just nu, skulle nog kunna beskrivas som en tunn linje. 
En tunn linje som man desperat försöker komma över.
Man kan stå där, och nästan se över till den andra sidan,
så faller man snabbt tillbaka på samma sida igen.
Jag vet exakt vad jag vill ha. 
Det är just det som gör det så frustrerande.
Ge mig allt, så ger jag tusenfaldigt tillbaka!
Det låter väl som en bra deal?
Så, deal?







(Jonathan Rausk, känn dig petad på!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: