uroboros.blogg.se

Blod, svett, tårar, lycka, vänskap, kärlek, frustration, ångest, lust, hat, eufori, förväntan, avundsjuka, sentimentalitet, rädsla, passion. - Livet

Hugg bara hugg

Kategori: Frustration

 
 
 
Du kom i den bistra vinternatten och du
gick samma väg när du försvann
 
du kom med värmen och du gick med
tystnaden
 
jag har aldrig träffat någon som har varit så
rädd för ensamheten som du
 
sårbarheten skörheten ensligheten
ledsamheten allt det blåa i dig
 
du höll mig alltid på avstånd när jag kom
för nära du skapade stormande oceaner
av rädsla för att dina egna demoner skulle
spegla sig i mina
 
eller var du bara rädd för lyckan? att ta
det där steget ut i det stora okända? att
välja har varken varit min eller din
starkaste sida
 
du säger att det inte är meningen men
kniven hugger lika besinningslöst likväl
 
så hugg igen baby hugg bara hugg vrid om
kniven en gång till så djupt in du bara kan

det finns inget kvar nu.