uroboros.blogg.se

Blod, svett, tårar, lycka, vänskap, kärlek, frustration, ångest, lust, hat, eufori, förväntan, avundsjuka, sentimentalitet, rädsla, passion. - Livet

Nattmörker

Kategori: Frustration

"Är det inte nu som det borde vara över?"
- Man tycker ju nästan det. Jag känner mig lite fånig, nästintill desperat. Som om jag egentligen borde ha annat för mig än att sitta och tänka på Det. Om jag tänker efter så är det inte ens värt att lägga ner min tid på det, men som en vis människa en gång kom på så är det lättare sagt än gjort. Det som gör det hela så oundvikligt svårt är nog att jag fortfarande inte förstår. Jag förstår inte vad som var så svårt, det självklara fanns ju redan där framför en, så enkelt och så uppenbart. Tyvärr så räckte väl inte det hela vägen. Sådant är väl livet förmodar jag - man kan inte få allt vad man vill ha.

Morgondagen blir dock en helt annan historia. Då blir det att dra ut med några fina människor, dansa tills pulsen når nya höjder, flirta kallhjärtat med attraktiva människor och förtära dryckernas dryck - alkohol, och bara skita i allt. Det låter som ett riktigt bra liv, för tillfället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: