uroboros.blogg.se

Blod, svett, tårar, lycka, vänskap, kärlek, frustration, ångest, lust, hat, eufori, förväntan, avundsjuka, sentimentalitet, rädsla, passion. - Livet

Djävul i högklackat

Kategori: personligt

Det är hårda tider nu.
Arbetslöshet, maniskt jobbsökande, desperata känslor efter närhet, feber, förkylningar
och en enorm längtan efter att kunna leva mitt egna liv så som jag själv vill.
För att kunna göra det behövs först och främst ett jobb,
vilket verkar vara det mest omöjliga att kunna hitta.
Tanken har slagit mig flera gånger om man kanske borde starta eget,
som ett mysigt litet café någonstans i Stockholm?
Åtminstone prova... vem vet, det kanske skulle bli en jättesuccé?
Tänk att få kunna bestämma sina egna villkor.
Jag skulle vara min egna chef och skulle få slippa göra så som alla andra säger.
Tanken är otroligt upphetsande.
 
Med handen på hjärtat lovar jag nu mig själv att endast fokusera på göra karriär, flytta hemifrån och flirta runt kallhjärtat - Nu är det fan min tur att vara djävulen i högklackat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: